Kasa Üstü / Önü Teşhirler

Kasa üstü v

eya önü bir eczanenin en sıcak alanıdır, yani en cok trafiğin oldugu, hiçbir müşterinin ugramadan geçmediği alandır.Bu nedenle belki de raf ve diğer teşhirlerden çok daha fazla verimliliğe ihtiyac duyar.Yapılan arastırmalar tüketicilerin kasa önünde ortalama 1-2 dakika arasında beklediğini göstermektedir. Bütün amacımız bu süre içinde zaten bir recete işi olan yada bir ürün satın almış ve sırasını bekleyen (yani işi aslında bitmiş) tüketicinin ilgisini cezbetmek,varsa ihtiyaçlarını uyandırmak ve sonuç olarak toplam alışveriş tutarını yukarı çekmektir.Bu nedenle kasa önü teshir yönetiminde en önemli konu; tüketicilerin çok kısıtlı bir alan diliminde çok hızlı algılamasını sağlamak için,mesajların çok net verilmesidir.

Çok Mesaj Hiç Mesaj…

Pazarlamanın değişmeyen “Çok mesaj hiç mesajdır” kuralını en iyi şekilde uygulamak gerekir.Bu nedenle kasa önünü bir Pazar havasına çevirmeden optimum sayıda duzenli teshiri yerleştirmek gerekir.bu sayı kasanın uzunluguna göre değişir ama ortalama bir eczane de 6-7 farklı teshirden fazlası genelde kalabalık bir görüntü yaratır ve mesaj kirliliği yaratır.

Kolay Algılanan ürünler

Buraya konulacak ürünlerin de secimi ve sergileniş biçimi de bir o kadar önemlidir, buradaki ürünler tüketicilerin zihninde kolay algılanan markalar yada standı ile birlikte sundugu faydayı son derece iyi anlatan bir ürünler olmalıdır.Aksi takdirde , tüketicilerin 60 saniye de bir ürünü algılayıp son asamada alışverişlerine dahil etmeleri çok kolay değildir.

Özellikle firmaların yoğun pazarlama çalışmaları yaptığı dönemlerde tüketiciler zaten bu ürünlerle ilgili bir çok mesajı daha önce almış olarak eczaneye gelmektedirler, bu tüketicilerin ihtiyaçlarını uyandırıp alışverişe bu ürünlerle yönlendirmek nispeten daha kolaydır, bu nedenle bu tip ürünlerin sezonlarını iyi takip edip ona göre konumlandırma yapmak önemlidir.

Reklamı olan ürünler dışında da ,kasa önüne koyulacak ürünlerde sezonsal etkisi olan ürünlerin seçimi önemlidir, tam sezonunda yine kolay algılanabilecek bir ürünü yerleştirdiğinizde etkisi çok daha yüksek olacaktır.

Ote yandan kasa onlerinin çok bos olması da bir verimsizlik göstergesidir,bu degerli alanlar boş da bırakılmamalıdır.

Ulaşılabillir ve anlamlı fiyat

Kasa önüne hangi ürünlerin koyulacagı konusunda bir önemli unsur da ürünlerin hangi fiyat aralıgında oldugudur.buraya konulacak ürünlerin çok pahalı yada çok ucuz olmamasında fayda vardır.Ortalama bir eczanede tüketici basına fatura tutarı 20-25 tl civarındadır. tabiki eczanenin konumuna, tuketici profiline göre değişiklikler olabilir.Bunu düşünerek ürünler yerleştirilirse daha anlamlı olur.

Özetle;

Eczanenin en sıcak en hareketli ve değerli alanı olan kasa önlerini değerlendirirken ince eleyip sık dokumalı, tüketici alışkanlıklarına ve algılarına dikkat etmek gerekir.Rastgele ürün seçmek ve sonucunu analiz etmeden devam etmek bu en değerli alanın verimsiz kullanmak anlamına geldiğini unutmamak gerekir.

63 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör