Dekorasyonda Fonksiyonellik ve Ticari Bakış Açısı - 2

Bir ö

nceki sayımızda eczanelerde dekorasyon ve mobilya değişiminin yapılması için nasıl bir finansal bakış ortaya koymamız gerektiğini işlemiştik.Ekonomide evrensel rasyolardan biri olan ROI (Return on Investment) yani yatırımın geri dönüşü hesabının nasıl yapılacağını anlatmıştık. Bu zamana kadar gözlemlerime ve analizlerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki; eczacılarımızın bu anlamda işine yatırım yapması kazançlı bir yatırım olarak gözüküyor.

Ancak hayatta her konuda olduğu gibi optimizasyon yani dengeli olmak gerekiyor.Bazı dekorasyon maliyetlerinin geri dönüş süresi çok uzun olabiliryor ve daha önce işlediğimiz Marjinal (ek) fayda denkleminde çok da anlamlı bir yerde durmayabiliyor.Bunu optimum noktada tutabilmek için dekoratif anlayışla fonksiyonel ve ticari bakış açısının birlikte değerlendirilmesi gerekmektedir.

Öncelik Fonksiyonellikte olmalı.

Fonksiyonellik buradaki temel unsur. Şuana kadar belki 100 ün üzerinde dekorasyon projesine başından yada ortasından dahil oldum.Beni en üzen şey çok önemli malieytlerin altın agiren eczanelerimizde ortaya çıkan dekorasyon çalışmalarında fonksiyonellik adına bir çok eksiğinin bulunması ve raflarda yapılacak değişiklikler için yeniden bir maliyete katlanmak zorunda olunmasıdır.

Şayet yapılan yatırım size eczane içinde esneklik sağlamıyorsa çok açık konuşmak gerekirse bir anlamı yoktur.Örneklendirmek gerekirse; siz dekorasyon sonrası yaptığınız gözlem ve veya analizler sonrası raflarda kullanılan sistemlerin sonucu olarak cilt sağlığı ile anne bebek sağlığının yerine değiştiremiyorsanız ,yani kancalı ürünü asacak bir mekanizma diğer tarafta yok ise,o eczanede esneklik ve mobilyada fonksiyonellik yok demektir.Estetik durabilir,güzel gözükebilir ama fonksiyonel değilse çok önemli bir ayağı eksiktir.

Bizler kendi yaptığımız danışmanlıklarda dekorasyon öncesi bir çok analizi yapmamıza rağmen (satış datalarının sistem üzerinden detaylı analizi ve müşteri profil anketleri) zaman içinde yine analizlere dayanarak rafların yerlerini değiştirebiliyoruz. Çünkü bu yaşayan bir organizmadır ve kesinlikle statik olamaz.Öte yandan bu analizlerin bile yapılmadığı bir yerde dekorasyonlarda belirlenmiş kategorilerin yerlerinin ve onlara ayrılan alanların bir ömür orada o şekilde duracağını düşünmek,mağazacılık/perakendecilik yaklaşımının çok ama çok uzağındadır. Ama maalesef günümüzde hala bir çok dekorasyon bu şekilde yapılmaktadır.

Bizim rafa değil rafın bize uyması şart

Ben buna şöyle bir benzetme yapıyorum; düşünün ki sizinle çalışan bir teknisyen arkadaşımıza bir görev ve sorumluluk veriyorsunuz ama o bunu kesinlikle ve ısrarlı bir şekilde yapmıyor yada yapamıyor ama o konu da sizin için çok kritik.Bu durumda bir aksiyon almanız gerekir.Dekorasyonda da bu şekildedir;eczacılarımız çoğu zaman maalesef raflara hükmedememektedir, ürünlerin nerede duracağını rafın boyu yada sistemi belirlemektedir.Bazen soruyoruz eczacımıza “ bu ürünler neden bu rafta,şurada kesinlikle daha iyi olabilir” cevap çok enteresan “çünkü oraya sığmıyor,yada asılamıyor,yerini değiştiremiyorum”.yani raflar bize ve stratejiye değil biz raflara uymak zorunda kalıyoruz.

Hadi 10 yıllık mobilyası olan eczacımızı anlayabiliyorum, süreç içinde bir çok şey değişti,ve artık o raflar ihtiyacımızı karşılayamıyor ve değiştirilmesi gerektiğini düşünüyor ama doğru zamanı bekliyor.Ama daha yeni dekorasyon değişikliği yapmış ve bir çok maliyetin altına girmiş eczanelerin bunları yaşaması çok üzücü.

Sadece bu yüzden “SEÇ Dizayn ve Dekorasyon” adına kendi Dekorasyon şirketimizi kurmak zorunda kaldık. Hem yerleşim planlarının çok daha profesyonel yapılması (ki bizim tarafımızdan analizler sonucu yapılmaktadır) hem de üretimdeki her detayda fonksiyonel bakış açısının oluşturulması için bizim kontrolümüzde olması gerektiğini düşündük.Şuan sadece danışmanlığını verdiğimiz eczanelerde hizmet veriyoruz ama birkaç ay içinde tüm eczacılarımıza yardımcı olmaya çalışacağız.

Özetle; çıkış noktamız esneklik ve fonksiyonellik olmalı ama bunu dekoratif bir anlayışla yapmamız da tabiki kritik. Sonraki yazılarda fonksiyonelliğin (yerleşim planlarının ,raf sistemlerinin,bankoların…vs) de detayına gireceğiz.

12 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör

Phusion Kurumsal Danışmanlık

  • Instagram - Siyah Çember
  • Facebook - Siyah Çember
  • YouTube - Siyah Çember
  • LinkedIn - Siyah Çember

Birlikte Daha İyiye